Gelişen teknoloji ve Kalite yönetim sistemlerine bağlı olarak; geleneksel mesleki eğitimin çalışma dünyasının hedeflerini karşılamaktaki yetersizliği, iş süreçlerine yönelik mesleki eğitimi zaruri kılmıştır. Yön verici düşüncenin gelişimi ile birlikte Mesleki ve Teknik Eğitim alan öğrencilerin çalışma dünyasına katılma yeteneklerini geliştirmeleri önem kazanmıştır. İlk öğrenenden uzmana mesleki yeteneklerin gelişim sürecine göre, yeni öğrenme kategorilerine ihtiyaç duyulmuştur. Mesleki ve Teknik Eğitim Müfredatların da ; iş ve iş süreci bilgisi ı, mesleki bilime vurgu yapan emek biliminin ve çalışma hayatının içerisinde yer alan çalışma eğitimine nitelik katan dönüşümü hızlıca gerçekleştirmemiz gerekmektedir. Bu düşünce ile teorinin uygulamayla bütünleştirilmesine yönelik mesleki eğitim modelini inşa etme yolunda adımlarımızı hızlandırmamız gerekmektedir.
Mesleki ve Teknik Eğitimin en önemli mihenk taşı olan Atölye ve Meslek Dersleri branşlarındaki öğretmenlerimizi de bu yeni yapıya uygun hale getirmek Meslek Dersleri öğretmenleri yetiştiren Yükseköğretim Kurumlarının yeniden düzenlenmesi, halen göreve devam eden Atölye ve Meslek Dersi Öğretmenlerimizin tamamının da bu sistem içerisinde Hizmetiçi Eğitimlere alarak yetiştirmemiz ve bu bilinci aşılamamız gerekmektedir. Bu öğretmenlerimizin yıpranma, sosyal haklar ve sektörle iletişimleri daha iyi seviyeye getirecek düzenlenmelerin hızlıca yapılması zorunludur.
Mesleki ve Teknik Eğitim veren Lise düzeyindeki okullarımızın gerek bina gerek atölye ve laboratuvar donanımları gerekse yönetim sistemleri konusunda yenilenmesi gerekmektedir. Bu konuda yapılan iyi niyetli çalışmaları takdir ederken ancak bu çalışmaların yeterli olmadığı ve hızlıcı dünyanın son sürat geçmekte olduğu SANAYİ 4.0 ‘a hızla ayak uydurmamız gerekmektedir. Üretim sektöründeki önemli endüstriyel devrimler sonrası ülkeler ve şirketler küresel boyutta yaşanan bu değişimlere ayak uydurmak zorunda kalmış ve artan rekabet koşulları arasında rekabet üstünlüklerini devam ettirebilmek amacıyla bazı stratejiler geliştirmişlerdir. Ülke ve ülkemizde yer alan şirketlerin bu stratejilere ayak uydurabilmeleri için Nitelikli İnsan Gücünü yetiştirmeleri ve bunun içinde nitelikli mesleki ve teknik eğitimi bireylere sunmaları gerekmektedir.
Unutulmamalıdır ki! Mesleki ve Teknik Eğitim pahalı bir süreçtir, Mesleki ve Teknik Eğitim almamış çalışanlar daha pahalıya mal olmaktadır.
AES Mesleki ve Teknik Eğitim Komisyonu