Ülkemizde ne yazık ki öğretmenlerin birçok sorunu bulunmaktadır. Meslek onuru, özlük hakları, görevde yükselme gibi sorunların yanında en büyük sorunlardan biri de önünü görememektir.
Mezun olan öğretmen yüksek KPSS puanı alsa dahi atanıp atanamayacağını bilememektedir. Alımlar sözleşmeli olmakta her sene sözleşmenin yenilenip yenilenmeyeceğini bilememektedir.
Hastası olan, eşinden çocuğundan ayrı olan sözleşmeli öğretmenler yakınlarına ne zaman kavuşacağını bilememektedir.
KPSS ve mülakatı başarıyla geçerek görev yapan 6200 pictes öğretmeni proje bittiğinde ne olacağını bilememektedir.
Kadrolu olarak çalışan öğretmenlerimiz ise bulunduğu yerde yıllarca çalışmasına rağmen (özellikle belirli branşlar) tayin isteyip istedikleri illere gidememektedir. Ne zaman gideceğini bilememektedir.
İl içi yer değişikliği (özür dahil) ise bambaşka bir muammadır. Onlarca yıldır yer değiştiremeyen öğretmenlerimiz vardır. Ne zaman yer değiştireceklerini bilememektedir.
Bu listeyi uzatmak mümkün ama öğretmenlerimizin önünü göremediği şu şartlarda eğitimin de geleceğini göremeyiz.
MEB’in öncelikli ele alması gereken konuların başında Atama ve Yer Değiştirme sistemi gelmektedir.
Adil bir yer değiştirme sistemi ile öğretmenler nasıl atanacaklarını; atandıkları yerde kaç yıl çalışacaklarını, kaç yıl çalıştıktan sonra hangi illere gidebileceğini bileceklerdir. Getirilecek teşvik sistemi ile çalışma zorluğu olan bölgelerde öğretmenler isteyerek görev yapacaklardır.
Hastasından, eşinden, çocuğundan ayrı olan sözleşmeli öğretmenler derhal kadroya alınmalı ve özür grubu tayin hakkı verilmelidir.
Pictes öğretmenleri proje sonunda kadroya geçirilmeli ve şimdiden duyurulmalıdır. Atanmak için mülakat sonuçlarını bekleyen öğretmenler için seçim beklenmemeli, bitmiş mülakat sonuçları açıklanmalıdır.
Mehmet Alper ÖĞRETİCİ
AES Genel Başkanı