Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası
Bilişim Teknolojileri Rehberliği Görevinin Sınırları

Bilişim Teknolojileri Rehberliği Görevinin Sınırları

Sayı: 744-24/8135                                                                                       Tarih:05/12/2024

Konu: Bilişim Teknolojileri Rehberliği Görevinin Sınırları

 

  T.C.

MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI

Yenilik Ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’ne

 

  İlgi:  a) Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğünün 30.12.2015 tarih ve 30706984-903.99-E.13507730 sayılı yazısı.

            İlgi(a) kapsamında Bilişi Teknolojileri (BT) öğretmenlerinin yazıda belirtilen şartları taşıyan okullarda, Bilişim Teknolojileri Rehberliğine görevlendirilmesinin esasları belirtilmiştir. İlgili yazıda alt yapısı tamamlanmış okullarda BT öğretmenlerinin Rehber olarak görevlendirileceği belirtilmektedir. 8 şubenin altındaki okullara, öncelikle dışardan görevlendirme yoluna gidilecektir. Öğretmenlerden çalıştığı okulda 21 saatten fazla dersi olanlar, başka okula görevlendirilemeyecektir.

            Öncelikle BT Öğretmenlerinin asli görevi, unvanında da belirtildiği üzere öğretmenliktir. Yani öğrencilerine ders anlatmak ve Bilişim Teknolojileri alanında onları geliştirmektir. BT Öğretmenlerini, FATİH projesinin ürün sonrası destek servis elemanı olarak görmek doğru değildir. Kurulan sistemin bakım ve onarımı öğretmenlerin sırtına yüklenmekte, bununla kalınmayıp dolaylı olarak okulun yazıcısını, fotokopi makinesini ya da elektrik düğmelerini bile tamir eden, önlüğü eksik birer usta profiline bürünmelerine neden olunmaktadır. Kaldı ki bu işleri, derslerine rağmen ve dersleriyle birlikte yapmaları istenmektedir.

            Eğer BT Öğretmenlerimize bu görev verilecekse bile, girdikleri ders saatlerini azaltmak elzemdir. Ayrıca, okullarda ciddi ihtiyaç hâsıl olmakta ise ve bu ihtiyaç teknik personelle çözülemiyorsa, mutlaka BT Öğretmenleri çalıştırılacaksa, okullarda ihtiyaca göre BT normu açılmalıdır. Derslik sayısının yanında, okuldaki donanım ve ekipman sayıları ile oluşturulacak kriterlere göre norm belirlenmeli, daha fazla BT öğretmenleri istihdam edilmelidir. Böylece öğretmenlerin ders yükü azaltılarak, teknik destek için daha rahat çalışmaları sağlanmalıdır.

            Belirtilen sebeplerle belirtilen taleplerimiz için Genel Müdürlüğünüzün ilgi(a) yazısının gözden geçirilmesi ve yeniden düzenlenmesi, yapılacak çalışmalar bakımından tarafımıza bilgi verilmesi hususunda;

            Gereğini arz ederiz.