Siyasilerin Değil, Tüm Eğitim Çalışanlarının Sendikası

ANADOLU EĞİTİM SENDİKASI MAARİF MODELİ DEĞERLENDİRME ANKETİ SONUÇLANDI

18 Nisan, 2025

Anadolu Eğitim Sendikası Eğitim ve Sosyal İşler Sekreterliği tarafından hazırlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Değerlendirme Anketi sonuçları açıklandı. Köklü bir değişikliği içeren model eğitimcilerin süzgecinden geçirilerek değerlendirildi.

Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eğitimcilerden geçer not alamadı.

4620 eğitim çalışanı meslektaşımıza uygulanan anket sonuçlarına göre,

Maarif Modeli eğitim almayan eğitimcilerin oranı az değil

Maarif modeli için 1. dönemin başında eğitim alanların oranı %76.3 iken eğitim almayanların oranı ise 23.7

Alınan eğitimler yetersiz

Aldığı eğitimi yeterli bulmayan eğitimcilerimizin oranı %78.6 iken,  aldığı eğitimi yeterli bulanların oranı ise % 21.4

Öğretmenler Maarif Modelini bir ihtiyaç olarak görmüyor.

Maarif Modeli gibi bir modele ihtiyaç olmadığını düşünen eğitimcilerimizin oranı  %81.3   iken, ihtiyaç olduğunu düşünenlerin oranı ise 18.7

Modelde uygulanabilir etkinlikler yok.

Etkinlik temelli Maarif Modelinde yer alan etkinliklerin uygulanabilir olduğunu düşünen eğitimcilerimizin oranı  %26.6 iken, uygulanabilir etkinlikler içermiyor diyenlerin oranı ise %73.4

Maarif Modelinde müfredatın sadeleşmesi uygun değil

Maarif Modelinde sadeleşmenin uygun olmadığını düşünen eğitimcilerimizin oranı %69.3      iken uygun olduğunu düşünen eğitimcilerimizin oranı    %30.7

İlave edilen ya da çıkarılan konuların seçimi doğru değil

Maarif Modelinde sadeleşme adına çıkarılan ya da ilave edilen konuların doğru seçildiğini düşünen eğitimcilerimizin oranı %13.1 iken doğru seçilmediğini düşünenlerin oranı ise   %86.9

Ders kitaplar yetersiz

Ders kitaplarını konu anlatımı açısından yeterli bulanların oranı %13.8      iken yeterli bulmayanların oranı    %86.2

MEB’in öğretmenlerden görüş alma oranı çok düşük

Müfredat hazırlanırken kendisinden görüş alındığını belirten eğitimcilerimizin oranı  %3.3  iken, görüş alınmadığını belirten eğitimcilerimizin oranı %96.7

Akıllı tahtalar etkin olarak kullanılmıyor.

Maarif Modelinde akıllı tahtaları etkin olarak kullanabilenlerin oranı  %31.8    iken kullanamayanların oranı   %68.2

Maarif modeli öğretmenlerin ders motivasyonunu düşürdü.

Maarif modeli uygulanmaya başlandıktan sonra derse istekli ve motive olmuş bir şekilde girenlerin oranı %11       iken , isteksiz ve motivasyonu düşük olarak girenlerin oranı %89

 

Ölçme değerlendirme formları uygulanabilir değil

Maarif Modelinde ders kitaplarında sıkça yer alan ölçme değerlendirme formlarının uygulanabilir ve sonuç odaklı olduğunu düşünenlerin oranı %6.5    iken ,  uygulanabilir ve sonuç odaklı olmadığını düşünmeyenlerin oranı %93.5

 

Maarif modelinin temeli ideolojik ve siyasi yaklaşım var

Maarif Modelinin hazırlanmasının temelinde ideolojik ve siyasi yaklaşımın olmadığını düşünenlerin oranı %24 iken, ideolojik ve siyasi yaklaşımın olduğunu düşünenlerin oranı %76

Etkinlikler için binalar yetersiz.

Maarif modelinde öngörülen etkinlikler için okul bina ve birimlerinin yeterli olduğunu düşünenlerin oranı %9.7   iken ,yeterli olmadığını düşünenlerin oranı   %90.3

Maarif modeli iyi bir eğitim alt yapısı sunmuyor.

Maarif Modeli ile öğrencilerin daha iyi bir eğitim alt yapısına kavuşacağına inananların oranı  % 11.1 iken, kavuşamayacağına inananların oranı %88.9

Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyi yetersiz.

Maarif Modelinde öngörülen, öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyinde olduğunu düşünenlerin oranı % 7.1 iken öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeyinde olmadığını düşünenlerin oranı 92.9

Maarif modeli uzun süre uygulanacak bir model değil.

Maarif Modelini uzun süre uygulanabilir bir model olarak gören eğitimcilerin oranı %9.1  iken, uygulanabilir olarak görmeyen eğitimcilerin oranı  %90.9

Bakan değişirse bu model de değişir.

Maarif Modeli, Bakan değiştiğinde yine değişir diyenlerin oranı %85.8   iken, değişmez diyenlerin oranı %14.2

Maarif modelinde öngörülen yeni nesil anlayışı toplumsal sorunlara çözüm olmaz.

Maarif Modelinde öngörülen yeni nesil anlayışının toplumsal sorunlara çözüm olacağı düşüncesine katılan eğitimcilerin oranı   %9.1   iken  çözüm olmayacağını düşünenlerin oranı %90.9

Bu sonuçlara göre büyük hedefler belirlenerek değişimler getirmesi planlanan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli eğitimcilerden geçer not alamamıştır. 10 yıldır hazırlık yapıldığı, binlerce eğitim çalışanına danışıldığı ifade edilen model, eğitimin ve toplumun ihtiyaçlarını karşılamaktan çok uzak. Öğretmenin motivasyonunu düşüren, temelinde ideolojik ve siyasi yaklaşımın olduğu fikrini aşamamış, uzun süre uygulanmasının mümkün olmadığı, Bakan değişince modelin de yine değişeceği düşünülen bir model ülkenin geleceği için aydınlık bir tablo çizmez. Yangından mal kaçırır gibi binlerce sayfa taslağın bir haftada değerlendirilmesini isteyen MEB’in sunduğu model, öğretmenlerin derse giderken isteğini ve motivasyonunu düşüren bir sistem olmuştur. Her zaman dile getirdiğimiz gibi eğitim oldu bittiye getirilecek ve tek bir yaklaşımla hazırlanacak bir konu değildir. Eğitimin kaybetmesi ülkenin kaybetmesidir.

 

 

 

 

 

Yorum Yap